söndag 22 april 2012

Gott & blandat:-)



Det finns ett bra ordspråk " Som man bäddar får man ligga" och det stämmer ofta. Idag blev det sängen halv 8. Att vara uppe länge funkar inte på mina barn. Men jag har några få vänner som har barn som sover länge på morgonen när de får vara uppe länge på kvällen. Men tror de allra flesta vaknar den tid man brukar vakna även om det e helg och man får vara uppe länge. Man tror man är snäll och sedan blir dagen efter inte rolig alls ....
När vi varit utomlands har jag ofta varit ute med barnvagnen tidigt på morgonen och gått runt runt för att inte väcka de andra. Efter några dagar har man lärt känna de som städar på restaurangerna och de andra som var i farten runt 05, 06 tiden. Då kan man säga att man tar vara på dagarna på "semestern" :-) Hi Hi
Första gången jag tog med mig Jane utomlands var hon 8 månader. Det var till Turkiet. Jag hade sällskap av min vän Annika så vi hjälptes åt. En gick med vagnen och den andra badade o solade medan. (Man var ju nybörjare då...) Sedan fick Jane ligga på en solsäng i skuggan och sova middag. Vi fick till och med många erbjudande om att passa henne så Annika och jag kunde bada tillsammans (många trodde att hon och jag var "ett par" och att vi adopterat .... ) Ha Ha


Så här efteråt kan man ju inse vad lätt det är att åka utomlands med en bebis medan man ammar. Maten med sig överallt och man vet att de gillar det som serveras.. Sen blir det genast lite svårare ...

I dag längtade jag extra mycket till sommaren så tog på mig en ny vit sommar blus från Åhlens.



                                                             så där lagom sommar romantisk:-)
                                                    

Idag har vi haft en bra dag fast barnen varit trötta. Dansen gick bra och sedan hamnade vi på Mc Donalds och sedan har det rullat på ... 
Jag och Paulas man Gunnar. När jag var yngre tyckte jag namnet lät sådär, Nu tycker jag Gunnar e coolt !! Skulle jag fått en son kunde jag väl ha döpt honom till Gunnar. Jane, Julia och Gunnar...  Hi

                                                               Här Paula och barnen, några fattas på bilden:-)
                                               

Den sista timmen i kväll var lugn och skön. Man måste försöka slappna av och komma ner i varv ibland:-) I alla fall JAG !!


Kraam till alla er som orkar läsa mitt trams:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar