måndag 23 april 2012

Det tar några timmar ...


Det gick ju bra att baka, goda blev de också! Men det tar ju lite tid ......



Det blev både vanliga bullar & kringlor. Stora och små:-)  Det får kanske bli bakning på måndagar nu framöver:-).. Gillar att baka! I alla fall när allt e klart.

I dag var det Janes tur att fixa håret. Vi brukar variera lite när det gäller hennes hår som blivit riktigt långt när man "drar ut det" ...  Detta med att fixa barnens hår med flätor som tar timmar kan tyckas onödigt o fåfängt ... MEN jag kan lova att det INTE är för utseendets skull, utan för att det nästan är omöjligt att kamma och reda ut dessa knutar i håret. Där kan man kalla lockigt hår! Ändå har vi ALLT man kan tänka sig som skulle hjälpa för att slippa bli ovänner och tårar på morgonen. Special krämer, spray, balsam, kammar och allt som till och med kommer från special frisörer.. Ändå funkar det inte:-( Barnens stora dröm är att ha rakt hår! Min största dröm är att ha lite lockar i alla fall. Jag har inte ens EN lock i mitt spikraka hår. Konstigt det är. Allt man inte har vill man ha:-) ....


Jag har i alla fall bullar och ska faktiskt smyga mig till köket & ta mig "en bulle till" som jag ska värma i micron och ta ett glas mjölk till:-)  Vadå´? Jag tränar ju ....   Men inte idag:-(...   Inte igår heller:-( ..

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar