söndag 29 april 2012

Ansiktskrämer :-) !


Julia och jag blev hemma och spelade spel och myste medan Jane följde med till en studio. Hon tyckte det var roligt. Fy vad uselt ibland att vara "liten" och bli lurad...  Hon fick bli tröstad av storasyster så blev det väl lite bättre...

                                                                          SYSKON KÄRLEK, HÄRLIGT !!

Jag har glömt berätta att jag köpt ny nattkräm .....  Det fanns tyvärr inte Carolines tips Dr Hauschka på det ställe jag var så det får bli den nästa gång: Nu blev det istället denna:


Lumene som de rekommenderade. Få se nu vad som händer, letar inte riktigt resultat:-)men bra krämer måste man ju ha:-)  Tydligen består denna av mycket fukt och även Vitamin C, och det låter ju Toppen!? 179:-
Tänk vad mycket pengar alla spenderar på krämer, ansiktsvård... Man vet aldrig, kanske de kommer på om typ 50 år att alla krämer man placerar i sitt ansikte består av farliga ämnen för huden och de som klarar sig bäst är de som varit lite "slarviga" och vill man ha fukt så funkar kanske Idominsalva bra... Man vet aldrig. Jag brukar fundera på hur de gjorde förr i tiden, vad använde dom då OM de nu använde något... !?Vet flera äldre som har underbar vacker hy och jag tror inte de "skämt bort" sin hud som vi gör idag! Men som allt annat, man hänger på "alla andra" .... och hoppas på det bästa !!



I morgon ska vi packa med oss och åka ut till vårt "lantställe" och fixa lite. Vi hoppas på fint väder! Det blir bara en dagsutflykt men ändå, alltid trevligare att kunna vara ute hela dagen. Jag älskar att vara ute. Så fort det blir fint väder och strålande sol är jag den första som skriker :
-VI MÅSTE UT !!



Kraaaaam




4 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin dag, du Kin är vacker utan krämer tycker jag!

    SvaraRadera
  2. På den "gamla goda tiden" när alla var bönder användes bla grisfettet till att smörja huden med! Samtidigt vid medelhavet användes olivolja - jag vet var jag hade velat bo någonstans! Idominsalva är inget jag rek då de täpper till porerna och inte låter huden andas... Men Weldas blöjsalva är helt fantastiskt och funkar på det mesta även eksem och små finnar. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har lagt en hel förmögenhet på dyra krämer och visst, jag har en bra hy. Hudterapeuten har aldrig mycket att göra när jag kommer dit. Sen ett par år tillbaka alternerar jag med lite billigare krämer, och tro det eller ej, jag märker ingen skillnad, inte heller hudvårdaren och det är det allra bästa. Kanske ett bevis på att det finns "mirakelkrämer" även av den billigare sorten.

    Ha en trevlig Valborg/Hälsar E

    SvaraRadera
  4. Tack för alla kloka kommentarer!! Kraam Kin

    SvaraRadera