fredag 20 april 2012

Ängel


Jag kände mig utvilad och stark i kroppen när jag vaknade trots spööregn och endast 2 grader.  Ändå kan jag inte riktigt njuta eller vara riktigt glad idag fredag:-(
Min systers närmaste vän gick hastigt bort för några veckor sedan och idag är begravningen i Forsa Kyrka där jag är döpt, mina barn är döpta. Vad livet är skört .... och orättvist!  Hon fick beskedet om den fruktansvärda sjukdom Cancer endast fem veckor innan hennes kropp inte orkade leva längre.

I dag går alla tankar till Evas barn, familj, anhöriga och självklart hennes bästa vänner!!!

En fin dikt:
NÄR JAG DÖR ÄR JAG ALLS INTE BORTA
FAST MIN KROPP BLIVIT ASKA MIN VÄN.....
TY MED ALLTING SOM SUSAR OCH SJUNGER
SKA JAG KOMMA TILLBAKA IGEN.......
GENOM FÅGLARNAS KVITTER I TRÄDEN
GENOM FJÄRILARS FLADDRANDE SLAG
GENOM FLINGORNAS DANS PÅ DIN RUTA
SKA JAG GE DIG EN HÄLSNING VAR DAG......
OCH NÄR BJÖRKLÖVEN SPRICKER OM VÅREN
OCH DU KÄNNER EN VARMARE VIND
SKA DU ANA MIN SJÄLS ODÖDLIGHET
NÄR JAG DUNLÄTT KYSSER DIN KIND.......
OCH DÅ VET DU JAG ÄR INTE BORTA
NEJ MER NÄRA ÄN DU KAN FÖRSTÅ....
GENOM ALLTING SOM SUSAR OCH SJUNGER
SKA MIN HÄLSNING MED KÄRLEK DIG NÅ.


 

2 kommentarer:

  1. Vad fint Kin, var på byn en sväng nyss och flaggan var på halvstång på skolan, fick så ont i magen och en tår i ögat. Jag tror alla i Forsa känner lika som dig i dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Så vacker dikt, och den inger hopp och dessutom stor tröst. Har skrivit in den i min bok för att läsa den och begrunda orden så ofta jag kan. Tack för att Du delgav oss läsare dessa underbara rader.

    SvaraRadera