torsdag 9 februari 2012

Nyttig .....

Kvällen har bestått av bad, mat och tv. Som för de allra flesta antar jag ,,,
Jane och jag ville så klart se 3:an mellan 19-20, Julia också SA hon.... men kunde inte vara tyst en minut så vi kunde få höra.. Vi bestämde att nästa gång ser vi till att den "lilla retstickan" somnar INNAN !!

Det känns bra, Jag fortsätter vara nyttig :-) ....  Tror jag kommit över det allra värsta! Nu har jag kommit så långt att det skulle kännas dumt att förstöra när jag varit duktig så länge.
Ingen godis, inga bullar, inget fika, inge chips ,,,,


Jag är en ALLT eller inget:
Tar jag EN godis är det ändå förstört och då kan jag lika gärna ta två, eller tre eller varför inte 10 ??!
Nej, Nu ska jag vara duktig. INTE alls för att bli smal, jag har aldrig haft något problem med min vikt MEN jag vill känna "inuti" att kroppen mår bra ..... !! Varje gång jag blir sugen på något sött dricker jag ett stort glas vatten. Och det känns faktiskt bra efteråt !!
I morgon blir inte ens något Fredagsmys /FÖR MIG ...... 
OM du också tänkt tanken ,,,,, börja bli nyttig du också NU idag !!! Vi hjälps åt! Peppar och stöttar varandra!?

Vi hörs i morgon







Kraaam




1 kommentar:

  1. Tänkte absolut hänga på och använda dig som inspiration...... Det sprack i kväll, efter 20 timmar av hälsosamt "liv" - var på kill/barnkalas och det bjöds på pizza, inte sån turrepizza med slemmig topping, utan krispig underbar en. Först tackade jag nej (eftersom jag hade redan ätit middag...) sem bara "who am I kidding..?) och tog två underbara slices. Gaaaarg, vilken dålig karaktär, va!? Nu, i morgon, nya tag, så du får skriva av dig alla fällor och tips!
    Kram och tack för din underbara blogg (kollar minst 1 gång per dag, hihi..)

    SvaraRadera