onsdag 11 januari 2012

Solig rätt varm men blåsig onsdag

Solig härlig Onsdag men tyvärr + grader. Det ser inte ut att bli vinter i år :-(
Nya pulkan står utanför dörren helt oanvänd. Tur vi fick en vecka "vinter" när vi var uppe i Hudiksvall i alla fall!!





Idag skulle vi iväg och ta vår andra spruta (Hepatit B) som vi tog innan vår resa men för ett långvarigt skydd måste vi ta en till ...
Jag e så "fjantig" när det gäller sprutor. Måste ligga ner annars svimmar jag. Barnen brukar klappa mig lite på kinden och säga
-Så ja mamma, det går bra. Sötisar. Borde ju vara tvärtom! Dom är inte rädda alls och Jane blev till och med sur sist då hon "slapp" eller som hon sa "inte fick" ta några sprutor eftersom hon hade allt man behövde .....

Jag har stått och strukit (stavas det så?) flera timmar. Men NU e det klart, Skönt! Lägenheten är städad och sängkläderna är nya. Mysigt att det snart e kväll så man får krypa ner ....

Var även iväg en sväng och köpte inbjudningskort till Jane som ska ha kalas om ett par veckor. Inte lätt att hitta "rätt" kort. De skulle vara lila och på ett speciellt sätt. Hoppas dom jag köpte e bra! Jane gillar inte rosa så det fick inte vara rosa i alla fall. Hon gillar heller inte Prinsessor, så inga prinsessor heller......
Min andra tjej ÄLSKAR rosa och tycker även om Prinsessor. De e så olika! Men när det kommer till saker är de rätt lika... Vill alltid leka med samma saker:-) Hi Hi

KRam så länge så hörs vi senare igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar