måndag 23 januari 2012

Ny forhoppningsvis härlig vecka!


Inga problem att lämna på förskolan idag. Hela kroppen dansade och ryckte.... Äntligen tillbaka till alla mysiga snälla kompisar!! OCH ha flätor och lite långt hår att visa upp gjorde ju inte saken sämre !! Julia har länge tjatat att hon vill ha flätor som storasyster och igår fick hon det. Det tar ju sin lilla tid att först (det värsta) att kamma noga hela håret. Efter 1 fläta ville hon inget mera /var så jobbigt att sitta still och gjorde ont ....
MEN idag är hon STOLT !!! Tänk så liten och blir så glad av att någon säger att man e fin ...... alla vill /behöver uppmärksamhet!
Jag har bestämt att bli bättre på att säga om jag ser någon jag tycker har tex.fin väska, snygga skor, fina ögon, ser glad ut, håller upp dörren osv. BERÖM! Kan inte alla bli lite bättre på att berömma varandra!! Vad e värsta som kan hända???

Dagens "måste latte" på vägen hem ... Mums!



Nu måste jag sätta fart, massa saker att hinna göra innan barnen ska hämtas om ca 5 timmar. EN DAG GÅR SÅ FORT!!
Jag "måste" gå på banken, gå och kolla upp OM man måste "boka" hamster eller om man får köpa en direkt. Jane fyller ju år i helgen och jag har bestämt utan alla andra familjemedlemmars åsikt att köpa en !! Jag måste ringa några jobbsamtal som jag skulle ha gjort förra veckan. tvätta, gå på Apoteket eftersom både Alvedon och handsprit mm tagit slut ...
Jag ska se till att alla inbjudningar blir klar till kalaset (korten köpte vi flera veckor sedan) men inte fått ut.... Idag ringde till och med en mamma och frågade om hennes dotter inte var bjuden ...
SJÄLVKLART ska alla bli bjudna! Jag skulle aldrig tillåta att bjuda alla utom två eller tre eller så. Jag kan tycka att det är OK att bjuda alla tjejer i klassen och "hoppa över" killarna om man vill men inte "välja ut" vissa tjejer! Där får vi vuxna rycka in kan jag tycka!

Nu kör vi!

Kraaam så hörs vi senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar