fredag 16 december 2011

Äntligen snö ... !!!

Just nu sitter vi och äter ris a la malta och saftsås! Vi är i Hudiksvall OCH det snöar!!!!! ÄNTLIGEN fick vi se lite vit snö !!!


Tåg resan gick bra när vi äntligen var på - höll på att missa tåget så vi sprang och hoppade på i sista sekund ......

Väl framme hämtade självklart mina fina föräldrar oss och vi åkte direkt till min moster Maj-Britt som bor riktigt på landet (Forsa) där jag ska gifta mig OM jag någon gång SKA gifta mig:-) Hi Hi. Jag har många fina minnen från mosters ställe sen jag var liten. Jag och mina kusiner gjorde alltid massa "hyss":-) Vi släppte ofta ut deras höns och jagade in dom så de stackars hönsen slutade att värpa .... Vi satt på grisen tomteluva och red på dom. Satt pinnar under svansen på hästarna så de sprang runt runt och försökte få bort pinnen. Vi badade ofta ute i deras presenning som var full av vatten fast vi visste att vi inte fick... med kläderna på...
Vi blev bjuden på smörgåstårta och massa annat gott och både min kusin, hennes barn och min syster och hennes man kom dit. Jag ÄR hemma!!! Skönt!



Så fint att man ständigt e rädd att barnen ska riva ner något i fina salen !!




Vi har haft tomtar i stugan och barnen OCH jag trivs. Stor kontrast från Stockholm, tur det finns trådlöst 3 "sticka" så datorn fungerar men det tar en stund så tur vi har gått om tid .....


Mamma har fixat så fint i vår stuga och vi eldar för fullt så vi har varmt och skönt




Imorgon blir det förhoppningsvis både pulkåkning och skridskoåkning:-)

Kraaaaaam och hej från ett fint Hudiksvall :-)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt att vara hemma i Hudik. Jag längtar också hem...även om jag har mycket närmare hem än du så blir det inte så ofta. Hoppas ni får en härlig jul hemma i Hudik. Vi väljer att åka till ett grönt Jönköping... Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vilken tur att du inte missade tåget. Så kul att ses. Vi kommer ut någon kväll efter jobbet till veckan. Hör av mig före. Kramar Therese

    SvaraRadera