fredag 18 november 2011

Vilken härlig familj ......!

Idag sprang jag på en tjej som jag inte träffat på flera år, så roligt att träffa henne igen:-) Hon hade fått sitt 3:je barn. Vi gick i samma mammagrupp när våra "största" var bebisar ...... så det var ett tag sen... Hon berättade att hon brukade vara här inne och läsa min blogg. Blir så glad när jag hör att det faktiskt FINNS dom som läser! Det är ju absolut ingen självklarhet!!!
Man ser ju inte vilka som läser. Bara per vecka hur många osv. Och av någon konstig anledning så ligger Rumänien och Ryssland i topp 3 :-) ?? Sverige leder ... Hi Hi

Dagens goda lunch:




Vi bor rätt nära dagis- typ 10 minuter att promenera. Idag tog det betydligt längre tid! Tur vi inte hade bråttom... Julia skulle SJÄLV skjuta vagnen HELA vägen hem och krockade med både träd, trottoarer och en irriterad Östermalmsdam :-)




Sen var det Janes tur att bli hämtad. Hon går på samma skola som Carl Bildts son så man stöter på honom var och varannan dag. Han ser lika glad ut i verkligheten :-)..

När jag var liten trodde jag att "kändisar" inte kollade på tv eller gick i vanlig skola eller åt samma mat som vi ....?? Konstig tanke, eller hur!!! De e ju faktiskt ingen skillnad mellan någon av oss !!!! Verkligen inte. Spelar ingen roll om man är känd, icke känd, rik, fattig, svart, vit, advokat eller arbetslös!
Ett lite fascinerande citat ur Zlatans bok tycker jag var:
- OM jag inte blivit fotbollsproffs så hade jag nog blivit kriminell .....

Det är nog mycket tillfälligheter och tur som avgör var många står idag.
Dessa faktorer spelar nog inget in om man e en lycklig familj eller inte....

EN familj jag avundas e i alla fall denna! 7 barn och ser ut att ha det SÅ bra !!






Snart fredagsmys ......
(Träffade på en äldre man "typ 75 år" i Saluhallen i morse som vi pratade med som berättade att hans fru hade vaknat kl 05.00 .... och frågat honom vad han tänkt att de skulle ha ikväll på fredagsmyset ... Tyckte det var sååå himla gulligt!!!) Då har man väl ändå lyckats bra med "tv-reklamen.."

2 kommentarer:

  1. Jag följer din underbara blogg! Du är så härligt positiv - love it!!! Fortsätt! xxx Hrönn af U

    SvaraRadera
  2. Såå kul att träffa dig igår!! Hopppas ni får en riktigt härlig helg så hörs vi :-)

    STOR kram Anna

    SvaraRadera