torsdag 17 november 2011

"små-godis"....

Jag kommer så väl ihåg när man köpte "små-godis" när man var liten. Man fick ungefär en 10a och gick till kiosken och där fick vi peka på vilka godisar man ville ha...
- en sån
- och en sån ....


Det finns ett sånt ställe som Jane och jag brukar "smyga" in ibland på torsdagar:-)



Det blev 13:- för 5 stycken godisar .....

Annars brukar jag vara rätt hård. Jag tycker att godis på fredagar räcker, och sedan OM det finns kvar på lördag så äter vi upp det då:-)
Jag har alltid kvar så för mig blir det alltid fredag OCH lördag .... men då delar jag inte med mig utan äter när alla somnat:-) ..... Hi Hi

Det var kallt i stallet idag. NU är det verkligen på väg att bli vinter.



Nu vill inte Jane fortsätta att rida! En tjej ramlade av idag när de skulle hoppa ett litet hinder och då blev det inte roligt längre .... ändå har jag förklarat att man e ingen riktig ryttare innan man ramlat av 100 gånger:-) ....

Vi får väl se hur det blir ..... !!! JAG vill att hon ska fortsätta! Vi ska ju köpa häst (nån gång...) och ha den tillsammans...

Nu ska jag tända lite ljus och krypa upp i soffan med morgonrock, filt och mina bästa varma sockar, blev små frysen när vi var ute .....



Imorgon e det fredag IGEN !!!!!!




KRaaam
(ps. jag vet problemet med kommentarerna, har inte lyckats fixa det än, men ska försöka imorgon igen.ds)

1 kommentar:

  1. Hej !
    Jag minns också när man sprang på kiosken i Forsa och handlade ur luckan och pekade. Fick ju massor av godis för 5 kronor.....Kram
    Klart Jane ska fortsätta rida, inget vidare när någon ramlar av men som sagt efter 100 gånger så är man en duktig ryttare.

    SvaraRadera