söndag 6 november 2011

Slut på ännu en vecka....

Vi bestämde oss att gå ut en sväng efter jag tvättat några maskiner och strykit. Har man en gång fått ordning måste man försöka hålla det:-) I vårt hus finns ingen tvättstuga med massa maskiner, torkskåp och mangel osv. Det kan man sakna när man har en vit tvätt, en svart tvätt, sängkläder och handdukar som ska tvättas... Det tar sin lilla tid då vi har vår inne i lägenheten!

Promenaden ledde oss även denna gång till Hötorget bland alla bord av antikviteter- lampor, kläder, klockor, strumpor, väskor och allt annat...



Vi gick in på SF och där blev vi kvar ett bra tag .... Bio e ju mysigt! Jag har ju varit "ensamstående" även denna helg: Fredag, lördag och söndag så det gäller att hitta på grejjer :-)

När vi skulle lämna bio salongen såg jag att damen bredvid oss tappat sin plånbok och ropade på henne. Sedan tog vi en annan väg ut eftersom vi hade barnvagn med oss. När vi kom ut på gatan stod samma dam där och väntade och ville ge mig en "slant"... så bion blev gratis för oss idag:-) Det lönar sig att vara ärlig !!


Imorgon börjar skola, dagis på allvar igen. Inga sovmornar längre:-( Jag har många saker att göra i veckan. Ska iväg på ett möte, måste till fd jobbet och hämta alla grejjer o lämna nyckel, Julia fyller år på Onsdag och kalas på helgen för dagiskompisarna "+alla föräldrar som oxå vill följa med.."
Förra året hade vi bjudit hela dagis för man tänker ju att alla inte kan komma ... MEN alla kunde komma.. Tror det var ca 45 stycken - bara dagis.
Mina fina föräldrar kommer såklart! Och några till, Ska bli SÅ mysigt!!

Men fy vad tiden går fort! Min lilla bebis- 3 år, känns inte så länge som det var hon kom ...








Kraam så länge så hörs vi igen

2 kommentarer:

  1. Ja tänk vad tiden går, fattar fortf inte att min minsta är 6 år och går på förskolan....och Victor som är nio...kom du ihåg att du var den första som var upp till mig på B.B ? kram Therese

    SvaraRadera
  2. Oj oj. Du var ju nyss gravid med Jane... Hoppas ni får ett mysigt kalas. Kram

    SvaraRadera