söndag 27 november 2011

Röda mattan var utrullad så klart .....

Vilket väder det än är så är det såå härligt när man varit ute länge och kommer hem till värmen. Känner sig nöjd och det hettar lite i ansiktet så där skönt! Lite sant det där ordspråket "finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" och ÄR det något jag är bra på är det att klä mig OCH barnen varmt ..... lite för varmt ibland:-)

Jag är alltid den första föräldern som har täckbyxor (tom före vissa barn ...) och mössa. Men jag fryser också väldigt sällan! Hela vagnen brukar vara full av extra kläder ifall någon behöver låna!
Idag var det faktiskt en vuxen som frös. Hon fick självklart låna min fleesjacka som jag hade under vagnen:-) För inte var det nå vidare väder idag inte ...

Fick en bild av en vän i Hudik (Åsa)


En riktig snögubbe gjord idag !!!!! Häftigt. Jag längtar till snö !!


Här fick jag en bild från min mamma idag. Tagit i vårt "sommarställe" i Hudik ....


Hade vi inte haft så mycket idag hade vi tagit tåget direkt !!!

Vi har dansat och sedan varit på julmarknaden på skolan. Utomhus kl 12-15. Verkligen fint fixat och mysigt!!

Självklart var röda mattan utrullad ... (fint ska de vara när Carl Bildt, Christer Sandelin och gänget kommer:-) fast ärligt- (lite skvaller) .... Båda såg ut att frysa. Tänkte för en sekund fråga om de ville låna nåt ....
skämt o sido. Nästa år hoppas vi på snö och inte regn för de stackarna som inte har regnkläder och gummistövlar..








Alla klasser hade sina egna stånd och sålde alla saker.
Allt fanns att köpa, jul kransar, jul godis, fika, korv med bröd, jul blommor. Fanns fiskedamm mm och självklart spelades julmusik.
Och allt detta har alla barn och föräldrar gjort tillsammans. Vilket bra sätt att få ihop pengar till klasserna så man kan köpa in nödvändiga saker samt komma iväg på roliga aktiviteter. För ALLT kostar i "storstan" ..... !

Imorgon e en speciell dag !!!

MÅNDAG

Kraaaam

1 kommentar:

  1. Hi there! This is my first visit to your blog! We are a
    collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.

    Your blog provided us beneficial information to work on. You
    have done a outstanding job!

    Feel free to surf to my homepage ... DebrahYNaddeo

    SvaraRadera