fredag 25 november 2011

pyssel och fest::-)

Kunde inte låta bli att hoppa på denna stackars kille på väg till dagis:
MÅSTE få lite råd av någon som vet HUR man kammar ut sånt hår....
Eftersom vi provat allt!! (Balsam, inpackning, oljor, dyra special kammar, flätor mm)


Vet inte om jag fick något direkt råd men att bara ha balsam och inte schampo samt att han själv inte brukar kamma sitt hår utan bara dra fingrarna igenom det var det andra ....

Jane e på skolan (Ville såå gärna) gå idag och har ju ingen feber och helt bra som hon säger ... Men så mysigt vi hade igår:
Bara få vara (ensamma) och mysa, umgås och PRATA hon och jag! Hur ofta hinner man sitta ner i lugn och ro med sina barn och PRATA?? Jag tänkte snart blir hon sur av alla mina frågor.... men hon tyckte det bara va kul att berätta för någon som verkligen VILL veta och har tid att lyssna!! Vi pratade om allt från skola, dagis, fröknar, jobbig lillasyster.... , resor, julen /alla förväntningar- tomten osv.
Nu ska jag bli bättre på att faktiskt göra det ofta. OJ vad jag fick veta mycket !!!

Kom ihåg när jag själv var liten, jag sa till min mamma när hon frågade mycket:
- Det har inte hänt något. Jag har ju sagt att jag säger till själv om det händer något ....
Vilket svar!

Idag hoppas jag få bort alla mina barnprylar:-) Det kommer en tjej och hämtar allt snart hoppas jag!


Idag ska vi på jul pyssel på skolan på eftermiddagen (obligatoriskt) HUR gör de föräldrar som jobbar heltid och hur gör de som e ensamstående .... Hur hinner dom med alla aktiviteter, läxor, fixa mat, jobba, vara en glad, rolig och "snygg" mamma:-) ????????

Ikväll ska JAG "försöka" göra mig snygg !!!! Ska bli så roligt. Först lite fest hos Tanja Fylking och sen får vi se vad som händer ...... Hi Hi


Jag hör så klart av mig .... !!!
Kraaam så länge

3 kommentarer:

  1. Kin ,du är världens bästa mamma!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ha så mysigt ikväll och drick ett glas vin till mig också (eller två) ;-)

    Kram

    SvaraRadera