tisdag 29 november 2011

Kär:-) !

Jag blev nästan kär i ett litet ställe 6 mil från Centrala Stockholm (SIGTUNA)
Första gången jag besöker "byn" eller vad man ska kalla stället :-) Känslan var densamma som när man befann sig i Visby eller påminde även om Sandhamn, eller Gamla Stan. Små hus, kullersteniga smågator med små butiker längst trottoaren. Alla verkar känna alla:-) Vi var även till Tant Bruns Kaffestuga. En gammal bevarad stuga som bjöds på allt möjligt gott. De hade fixat så fint med tomtar, julpynt och massa annat. Takhöjden var så jag knappt kunde gå rakt ... Charmigt!!!



I stugan var en gammal kakelugn med massa småtomtar:


Vi gick runt lite och kikade och se vad mysigt !!!




Och VAD gjorde jag i Sigtuna ????? Tomas fyller år idag så vi kikade förbi med lite blommor.


Sen till något viktigare..... Jag var på första träffen om lokal idag. Vi ska höras imorgon igen och det kändes riktigt bra!! Här en bild på entrén :


Det skulle ta mig max 10 minuter att gå till jobbet. Det skulle innebära att jag kan jobba några dagar i veckan och ändå få en mycket låg kostnad i början. Skulle passa mig perfekt!!!

Nu måste jag rusa iväg och hämta Jane som följde med en kompis hem efter skolan. Julia ligger och tittar på nya favoritfilmen: Lotta på Bråkmakargatan och våra grannars barn är i barnrummet och leker :-) = Öppet hus. Hi Hi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar