söndag 30 oktober 2011

Vi e hemma igen:-) Borta bra men Sverige Bäst!

Skönt att vi får en timme extra att packa, tvätta, fixa på ... :-) För att få en timme till att sova är inte att räkna med för barnfamiljer ... hi hi

Vi e hemma!!! Borta bra, men hemma bäst! Känslan är ju så svår att beskriva när man kommer hem till sitt kära Sverige!! Vi har det ju så bra. Tvättmaskiner man kan lita på, sköna sängkläder utan bara ett lakarn och kanske en filt över .. Att kunna tända några små-lampor OCH ljus och inte behöva ha taklampan tänd när man vill ha lite mysigt..
Att veta vad klockan är mitt i natten och inte behöva leta mobilen som man vet ligger någon stans i sängen.. Att vakna och inte behöva kika ut och hoppas på att det blir en solig dag... Och lukten av Sverige är så underbar när man varit borta!!!

MEN VI HAR HAFT DET TOPPEN ÄNDÅ !!!! Men känner mig ändå nöjd efter 9 dagar på Mallis.. (vi bodde på Östra delen) ca 7 mil från Palma:
Vi var ett stort gäng/band som åkte (vi fick "följa med"...) och även var vår fina barnflicka Matilda var med oss, Guld värd!! Som dessutom är sim-lärare, kan inte bli bättre!


Resan dit gick toppen, smidigt- drygt 3 timmar och "vipps" framme ....



Vi bodde superfint på ett hotell där vi kunde se havet från Balkongen. Tyvärr var poolområdet iskallt och ingen sol trängde sig in mellan alla höga hus så tur med både inomhuspool OCH nära till havet (1 minut att gå..)







Jag blev sååå förvånad när jag kom upp på vårat rum /lägenhet då jag såg denna broschyr ligga framme med lite info: Det är ju min bakgrund till BLOGGEN... !!! ÄR det inte konstigt??




Det allra bästa är väl ändå (eller sämsta) att man bara kan äta NÄR man vill och vad man vill och hur mycket man vill ........
NU är det slut med efterätt på lunch OCH middag VARJE dag !!!







Julia längtade redan till "ottellet o lekrummet" när vi kom hem: ett fint lekställe där alla "kompisar" kunde busa och ha roligt. Bra idé! OCH all inredning från IKEA..





Barn e härliga! De får kompisar var de än är!!! Både Julia och Jane hittade fina vänner!!


Vi hade några härliga soliga dagar och några härliga molniga dagar .... när man var yngre och åkte utomlands gick man ut och solade 10 och låg gärna fram till 17 innan alla fester började. OCH det var Cocos olja som gällde. NU är det inte LIKA viktigt. MEN jag gick faktiskt in i en butik sista dagen och "provade" lite olja UTAN solskyddsfaktor och hade sista dagen- trots att solen inte var framme .. MEN jag tror det hjälpe lite på traven .. Hi, Hi











Vi hyrde en liten buss en dag och åkte in till Palma för lite omväxling och strosade runt och kikade lite. Åt lunch och bara var .... Och hittade SÅ KLART en lekpark efter vägen ...




Vi var med på ett av repen med bandet, man hade nog lika gärna stannat kvar i "lekrummet.." Hög volym! Fint ställe så vi passade på att ta lite fina bilder:






Sista dagarna har varit såå höga vågor och badförbud:-( Men den 26/10 var den allra finaste dagen på hela resan, undra varför ... på min födelsedag och allt:-)




Min födelsedag var lugn, skön med massage och alldeles solig! Kvällen var det middag med champagne....


Hemresan gick lika bra som ditresan och alla känner sig nöjda över att vara "hemma"!




Det bästa är väl ändå att nu kan jag BLOGGA igen, utan problem!! Varje dag !!!!
Ses imorgon!
SOV GOTT FINA DU och tack igen för alla grattis hälsningar även på Facebook !!!

1 kommentar:

  1. Ni ser ut att haft det riktigt härligt!! Det är ni värda.. Du är snygg som vanligt, skönt med lite "bränna" i denna bleka tid..:) Vi hörs och syns snart hoppas jag, kram Lisse

    SvaraRadera