söndag 2 oktober 2011

Kan man tro på det ????

-MAMMA, jag lovar att aldrig mer tjata om att kompisar ska komma hem till mig eller jag hem till dom efter skolan OM jag får en hamster .....
- Jaså! Men du vet ju att morfar är allergisk och inte kan komma och hälsa på då! (det är ju inte helt sant... men ändå...)
MEEEN, snälla!!
-Mamma jag vill INTE ha en hamster säger tjej nr 2, jag vill ha en sköldpadda:-O

Vi var på zoo idag och kikade på både hamstrar och sköldpadda och vet inte vad jag själv tycker. Jag vill inte ha nåt av det, JAG VILL HA EN HÄST SA JAG :-)




Vi har dansat såklart = söndagar! Och gjort lite allt möjligt. Han till och med en park även idag..... Imponerad av alla fina parker som ändå finns i Stockholm, och alla är fulla.




Jag är sååå avundsjuk på de som bor i hus eller har så de kan enkelt bara öppna upp dörren och låta barnen gå ut själva!!! Här får man minsann planera, packa hela vagnen full av kläder, fika mm mm.



Blev ingen direkt fin middag idag. Pytt i panna, stekt ägg och rödbetor och självklart hårt bröd till.




Vi laddar för en ny vecka, båda veckobreven hänger utprintade på kylskåpsdörren, annars missas alltid något under veckan. Gympa, eller heldagsutflykt med matsäck, läxor, teater eller vad det nu kan vara ..... OCH har äntligen tjatat till oss även matsedel så nu vet jag vad barnen äter för lunch. För varje ggr jag frågar Julia vad hon ätit säger hon nåt som - Soppa eller Idag fick vi ingen mat :-) Ha ha

Det regnar här i Stockholm ikväll, men ska bli ok väder imorgon så vi hoppas Nyheterna har rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar