fredag 23 september 2011

Jag har nog lyckats!

Var till stallet igår, bara doften gör mig glad, och det ÄR SANT! Tänker tillbaka på när jag själv var liten och hade häst. Vad livet var enkelt då. Man tog sin lilla ponny, var ute flera timmar och man var inte mer än 6 år. Hur vågade mina föräldrar låta mig, jag vet inte om JAG skulle låta mina barn göra samma sak. Är jag kanske en hönsmamma ändå!?
Ridningen gick bra, men Jane tyckte det var tråkigaste hästen hon ridit i HELA SITT LIV (hon började rida för två månader sen....) Hon fick ont i händerna då han hela tiden höll på slänga med sitt huvud,

Joker är en pigg liten C-ponny ...



Men jag har nog lyckats fått henne hästintresserad! Vi har redan pratat om att hon och jag ska åka på ridläger nästa vår/sommar. Vore ju så mysigt. Jag tror det är viktigt att vi låter barnen få göra saker ensamma (utan sina syskon) med föräldrarna ibland. Tyvärr händer det allt för sällan. Men nu är i allafall en sak inbokat:-)


Imorse på väg till jobbet läste jag Metro. Tydligen är just denna helg den helg på Hela året vi shoppar mest. "Kallt och mörkare tider" "bota triststressen" "Lönehelg" var motiveringen
Jag ska göra tvärtom. I helgen ska jag inte shoppa något alls!! OCH jag ska hålla det!
Jo, kom på att det är 2 olika barnkalas i helgen. Men bara present till kalasen, inget annat! Fortsättning följer .....

Idag blir det JOBB sen får vi se:-) Mamma och pappa är i stan så det blir varken hämtning eller lämning för min del .... kanske skulle unna sig en After Work, vem vet !?

1 kommentar:

  1. Det är fantastiskt roligt att rida. Jag rider 1 gång i veckan nu, känner att livet som hästägare kom lite på sidan av när vi fick tvillingar.. :) Hoppas att våra killar vill rida lite också. Det är så roligt att följa din blogg, det fortsätter jag med :) Kramar

    SvaraRadera